вторник, 20 октомври 2009 г.

Voilà!

     И такам...след леко съгласуване с Google открих един блог, от който използвах много лесна рецепта за карамелен кекс, която направо я копирам от там: 
За карамелената смес: половин чаена чаша захар се карамелизира до златисто, след което се добавя 100 мл прясно мляко. Бърка се хубаво докато карамелът се разтвори напълно. След като поизстине се добавят 2 яйца + една чаша брашно в която е разбъркано половин пакетче бакпулвер.
За ваниловата смес: Разбиват се 2 яйца с половин чаша захар, добавя се 100 мл прясно мляко + 1 чаша брашно с другата половина бакпулвер и ванилия.
В намаслена и набрашнена форма за кекс се изсипват първо карамелената смес, след това ванилената. Пече се до зачервяване. Проверя се с клечка дали е готов. След като изстине се залива с глазура от 1/3 чаша захар която се карамелизира и се добавя 100 мл прясно мляко с размито брашно (1 с.л.) вътре. Бърка се докато стане гладка смес и се изсипва върху кекса

     Тъй като имах под ръка формички за мъфини си казах "Защо пък да не са малки кексчета?" и без това не бях се пробвала с тези формички, та се захванах... Измайсторих всико, но единственото нещо, което ми се опъна наистина беше течният карамел, който винаги е бил голяма мистика за мен. Въпреки това след вторият път стана:D. Напълних (но не до горе) аз формичките и ги сложих да се пекат във фурната.  Но, извенъж, те започнаха да бухват...


...и да бухват


 ...докато в един момент започнаха и да преливат. Е, по едно време спряха де:D, ама все пак си беше частична загуба на материал! Затова, ако не сте пекли в такива формички - не ги пълнете повече от половината, ако сте сложили цяло пакетче бахпулвер!!!;).
Дам, тука вече се бяха кротнали и почти изпекли.


      В крайна сметка резултата беше добър, но карамелената поливка на кексчетата така и не стана такава каквато е в рецептата, по простата причина, че ми писна да се боря с карамела - да го правя течен. Затова, реших да бъдат единствено с малка глазура от твърд карамел. Voilà!



Но все пак да не се заблудите от снимката бяха 11 мъфини, но докато изстинат вече бяха останали само токова;)...



15 коментара:

Ondine каза...

Изглеждат много вкусни!Огладнях на секундата!Ще изпробвам и аз тези дни рецептата!:Д

Plamena Markova-Koleva каза...

Поздравления! Наистина изглеждат много вкусни :)

Златина каза...

Браво! :)

Мория каза...

Благодаря много, момичета:)
P.S.: Само да добавя, че ако си ги правите (по-специаално за теб Ondine;) някой ден може да добавите още малко захар, ако сте почитателки на по-сладичкото;)

Мория каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
morrt каза...

Срам нямааааш, сраааам...
А жал нямаш ли?
:)

Petya каза...

Бравос!Добре изглеждат.При мен,нещата рядко се получават както си ги представям, понякога нямат много представителен външен вид, но важното е че са вкусни и полезен опит се добива.Хубаво и полезно нещо са блоговете :)

Neizi_ss каза...

Те сякаш от кулинарно списание взети бе ... супер си ги изпипала ..на фасон са перфектни, вярвам, че и на вкус са били също толкова докарани :) Браво ...аз специално за сладкиши по-трудно се престрашавам да се пробрам!

Мория каза...

@ morrt, срам ме е, срам! Почти всичките ги изядох сама;)
@ PetyaL., добре, че са блоговете и нета като цяло, за да науча и аз за тази рецепта;) По-важното е да са вкусни, а пък вида и последствие може да се докара;)
@ Neizi_ss, майката е в практиката;) Ако знаеш колко опитни сладкиши съм съсипала мани, мани;D

alice каза...

Твоята рецепта, а още повече снимките:), много ми харесаха и днес направих и аз кекса. Много отдавна не се бях занимавала със сладкиши. Мисля, че стана добре. Та благодаря ти за вдъхновението:)
Снимка ще сложа в моя блог, защото тук не знам как.

Мория каза...

Много се радвам, че се е получил;). Ей сега ще видя какво си сътворила, alice:).

alice каза...

Да ти кажа, как стана течна глазурата: след като видях, докато приготвях карамелената смес, че ако изсипя студено мляко в горещия карамел следва много бъркане:), понеже карамелът се вкаменява направо:), предприех следната тактика за глазурата: внимателно карамелизирам захарта, като избягвам да стават по-големи парченца карамел и когато стане течна, гладка и прозрачна - намалям котлона, за да не прегаря, и слагам млякото лъжица по лъжица, като същевременно бъркам непрекъснато. Поне при мен това спаси положението. Хубава седмица от мен и ще чакам следващото ти попадение!

Мория каза...

Благодаря за съвета alice, обещавам следващият път да пробвам да го направя по твоите указания;)

Bla каза...

Прекрасно и достойно за угощение а ла Балин, Торин и сие! :)

Лъчезар Лазаров каза...

Здравей "Мориа"не намерих имейл и затова пиша в коментари.Връзката в която ти пиша е да те поканя за "гост блогър" в моя личен блог.http://since75.blogspot.com/2009/10/blog-post_31.html.Ще се радвам да прегърнеш идеята.